Luukin pk-kentällä oli tällä kertaa häiriötä enemmänkin. Meidän lisäksi treenaamassa oli pari naista koirineen. Kentälle mennessä Iines tuijotti muita, mutta kun näki patukan niin toiset koira unohtuivat. Olen kyllä tosi tyytyväinen, että Iines keskittyy nykyään hienosti. Palkka on selvästi paljon mieluisampi ja hommia sen eteen kannattaa tehdä.

Otettiin perusasentoa ja muutaman askeleen seuraamisia. Perusasento on tiivis ja siihen olen todella tyytyväinen. Seuraamiset pitää pitää vielä lyhyinä, kun koira tulee helposti minun eteeni. Lisäksi otettiin paikkamakuuta. Leena ehdotti, että laittaisin patukan Iineksen taakse, ettei koira opi lähtemään eteenpäin paikkamakuusta. Tämä oli Iinekselle selvästi hankala paikka. Piti vilkuilla, että onko se patukka nyt varmasti paikoillaan. Malttoi loppujen lopuksi kumminkin. Joten tähän sitten vain lisätreeniä. Treenailtiin myös taas hyppyjä. Hyvin Iines pomppii :) Loppuun otettiin vielä vauhdikas luoksetulo.

Parkkiksella otettiin vielä häiriötreeniä Leenan ja Ramonan kanssa. Iinestä ei Ramo kiinnostanut. Otin lyhyen treenin, kun tuntui, että lämpö alkoi jo väsyttää koiraa.

---

Kotona ollaan treenailtu eteenistumista. Iines alkaa tässä helposti kenottamaan minun vasenta jalkaa kohti. Selvästi yrittää hakeutua perusasentoon. Täytyy ottaa eteenistumista tosi lyhyeltä matkalta. Olen tehnyt tätä treeniä myös niin, että on ruokaa kupissa. Silloin Iines tulee jostain syystä suorempaan, kuin patukalla palkatessa.


Treenattavana:

  • eteenistuminen
  • paikkamakuu
  • seuraaminen